ww.parafianowawies.info

W jeden dzień dookoła świata!

26 czerwca 2021 roku grupa 15 dziewczynek ze scholii „Angelus” i 4 ministrantów, odbyła niezwykłą podróż dookoła świata.

Choć wielu osobom wydaje się to niemożliwe, nasza grupa odwiedziła niemal wszystkie zakątki Ziemi w jeden dzień! Stało się to dzięki wizycie w Parku Miniatur w Inwałdzie.

Wycieczka rozpoczęła się od zobaczenia najważniejszych budowli świata w miniaturze. Wraz z Panią Przewodnik, poznawaliśmy historię poszczególnych budynków. Zwiedziliśmy Plac Świętego Marka w Wenecji, londyński Big Ben, Plac Świętego Piotra w Rzymie i wiele innych europejskich zabytków. Poznanie tych miejsc to był dopiero początek… Nie tylko Europa okazała się w zasięgu wzroku. Byliśmy też w Azji, Ameryce, Australii i Afryce. Odwiedziliśmy Prezydenta Ameryki w Białym Domu, Sfinksa, Wielki Mur Chiński. Nie sposób wymienić wszystkie budowle, które widzieliśmy!

Po podróży po świecie, przenieśliśmy się w czasie! Weszliśmy do piramidy, gdzie obejrzeliśmy wystawę poświęconą Starożytnemu Egiptowi, a później także i wnętrze grobowca. Byliśmy też w kinie 5D. Podczas seansu jechaliśmy kolejką, na której czyhały na nas różne niebezpieczeństwa.

W czasie wolnym korzystaliśmy ze wszystkich atrakcji dostępnych na terenie Parku.
Po ekscytującym czasie spędzonym w Parku Miniatur przenieśliśmy się do Średniowiecznej Warowni. Tam czekały na nas kolejne niespodzianki.

Na początek strzelaliśmy z łuku do celu. Spotkaliśmy też wielkiego smoka, który zionął ogniem!

W Warowni zaplanowane mieliśmy warsztaty „Benedyktyńska robota”. Podczas nich poznaliśmy tajemnicę pracy średniowiecznych zakonników, których głównym zadaniem było przepisywanie ksiąg. My także przez moment mogliśmy pracować tak, jak oni. Na specjalnych pulpitach ozdabialiśmy swoje inicjały.

Poznaliśmy także pracę powroźnika, czyli osoby, która wytwarzała sznury. Z zaciekawieniem obserwowaliśmy proces ich powstawania. My także wykonaliśmy swój własny sznur. Każdy z nas, przez chwilę, mógł poczuć się jak średniowieczny powroźnik, pracując na specjalnej maszynie.

Pani Przewodnik opowiadała o życiu średniowiecznych ludzi, ich pracy i codziennych obowiązkach. Po tym spotkaniu nie obce są nam takie słowa jak powroźnik, skryba czy płatnerz.

Na koniec naszej podróży w czasie, pływaliśmy tratwami, jak kiedyś flisacy.

Wycieczka do Parku Miniatur i Warowni, był niesamowitą podróżą w czasie i po miejscach. W jeden dzień udało się nam zwiedzić Starożytny Egipt, Średniowieczny Zamek i współczesne budowle.

Wyjazd był podsumowaniem całorocznej pracy scholii „Angelus” i zakończeniem (niełatwego) roku formacyjnego.

Do zobaczenia po wakacyjnej przerwie, już we wrześniu!

autorka tekstu i zdjęć: Dominika Żmudka

zamknij
Ten serwis, podobnie jak większość stron internetowych wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. | Polityka cookies